9. Druhá neděle - pracovní

"Katastrofy" pokračují.

Úkol zní. Projet s CanAmem trasu zvanou Roller coaster, což je horní, vyhlídková, druhá cesta k chatám. Ta dolní nejkratší, kolem řeky, se kupodivu jmenuje River run.

A aby se sníh trochu utlačil před první jízdou rolbou, mám si vzít za sebe nákladní sáně. Řazení je stále natvrdo. Klíč na změnu převodu a lopatu s sebou. A prý mám být do půl desáté zpět, pojede se s batohy na chaty.

Začátek vypadá dobře, CanAm vrní a lehce proráží menší závěje. Tak zkusím projet a utlačit jednu větší a už sedím "na břichu".

Vykopu lopatou díru pod CanAmem, vycouvu a poučen pokračuji dál.

U další závěje zodpovědně zastavím a dumám co dál. Představa otáčení se na úzké cestě na 5x a pokaždé lézt do motoru a řadit zpátečku se mi nechce. Tak vymyslím, že odpojím sáně, zkusím to projet a otočím se někde dál a když to nepůjde tak teda vycouvu.

Akorát jsem zapomněl, že další závada je špatný zámek na dveřích a občas se otevřou samy od sebe. Což se mi stane přesně ve chvíli kde se snažím nacpat mezi závěj a mez. Nastane úžasná situace kdy mám vyvrácené dveře, opřené o stráň, přesně v poloze kdy brání odklopení korby, abych se dostal k zařazení zpátečky. To nevymyslíš. Mez je zmrzlá, odkopat se moc nedá, ale po chvíli se mi podaří s tím trochu hnout, korbu odklopit a vycouvat. Dveře jsou teď trochu víc nakřivo, než byly, takže nejdou zavřít vůbec. Následně absolvuji to otočení na 5x, z posledních sil připojím sáně, jsou čím dál těžší, a spěchám zpět. 

Závěj zůstala nedotčena, zítra snad rolbou

Takto to mělo vypadat

Na závěr mě volají vysílačkou, ať nejedu po stopách, ale zkratkou jménem Bullseye, což je strašně prudký kopec, prý to vyjedu, no skončil jsem v první třetině. 

Tak znovu couvat, odpojit sáně, oklikou dojet k základně. Dveře odmontujeme. Vypadá to jen na ohnutý pant, to půjde spravit.

CanAm jede na chaty a já jdu smontovat stopovač, konečně jsme našli všechny součástky. To se podaří, jenom nefunguje elektrické zvedání. Po krátké diagnóze to vypadá na utržený kontakt v konektoru, náhradní máme, za 15 minut to funguje.

Jelikož CanAm je pryč, musím ještě vyměnit oj na skůtr. Dle místní termonologie "snowmobil", má jednu nevýhodu, v podstatě nezatáčí. Zkouším to na rovině "cvičné loučky" a když zajedu jen do trochu větší závěje, zase stojím. Odpojím stopaře, popojedu a urvu ten pracně opravený kabel, na který jsem zapomněl. Tak to by snad dnes stačilo.

Pokračování zítra.