21. Šichta
aneb, Takový normální den
Týden stálého počasí, bez nového sněhu, ale zase se drží teploty pod nulou a sníh skoro neubývá. Stává se z toho skoro rutina, ale jen zdánlivě. Chodí k nám spousta lidí a je třeba upravovat každý den. Jezdím večer, aby to do rána ztuhlo, občas je stopa krásná, občas je méně sněhu, občas zledovatělé a nechce se to zarýt, ale vcelku dobré podmínky a lyžaři jsou spokojení. Koloběh kurzů lyžování, chodí místní členové lyžařského a biatlonového klubu, trénuje tu i australský paralympijský tým, klobouk dolů před nimi co na svých lyžovozíčcích dovedou.Jeden pátek jsme si prohazovali se šéfem auta, kvůli servisu, a tak jedu nahoru s Donniem, jeho Želvou, v originále Turtle, což je na bydlík předělaná Toyota Landcruiser s rokem výroby zjevně minulé století.
Turtle |
Jak říkala dcera, NZ je hlavní odbytiště japonských ojetin. Volant na správné straně a nesolí se tu, takže to tolik nerezne. Většina aut jsou slušné vykopávky, včetně mého služebního Subaru Forester. Pak lze vidět Mitsubishi a také různé pick upy od Forda a samozřejmě Toyoty. Zkoušela k nám dojet i Tesla, ale zanesly se jí nějaká čidla blátem a nedala to, policajti mají Oktávky!
Ale zpět ke Snowfarmě.
Jsem tu dříve a na tratích lidi, takže se zapojuji do provozu. U “benzínky”, rozuměj boudička s kanystry na benzín a cisternový přívěs na naftu do rolby a generátoru, slezl sníh a nacházím tu ještě jednoho užšího stopaře s ulomenou tyčkou. Tak ho vyhrabu, odšroubuji si tyčku, že to pro případ nouze spravím. Než se do toho pustím, tak přijedou s CanAmem od chat a mají píchnuté kolo u vozíku a mám hned jinou práci.
Pak mě pošlou do kouta areálu pro nějaká prkna, že z toho bude ohrádka na batohy co se vozí na chaty a zpět. Mezitím ještě odskočím pomoci Dominikovi a Hunterovi naházet sníh na vydřenou fun zone.
Oprava fun zone |
Pak se vydávám pro prkna a než hromadu prken přeberu a najdu nějaká zachovalá, tak mě volají, že potřebují skútr k odvozu zraněné holčičky z fun zone (Snow tube, čili takové ty pneumatiky, jezdí po ledu jak blesk, je to vykloubené rameno). Než vypřáhnu a dojedu, tak ji snesou v pneumatice, ale vzápětí volají o pomoc, že mají píchnutou gumu u auta. Naštěstí ne ti se zraněnou holčičkou, jenom jejich známí, takže stejně nepříjemný zádrhel. Tak si opakuji, jak se řekne anglicky hever, “jack” a pomůžu jim to vyměnit. Mezitím plyne čas, takže je potřeba vyrazit na tratě. Načež u Ginzu zjišťuji, že zase upadlo jedno naváděcí křídlo. Nějaký dobrák ho našel a přinesl a zničeho nic leží vedle. Jak jezdíme po tmě a člověk nemůže být pořád otočený dozadu, tak je to raz dva. Samozřejmě se ztratily i šrouby a mám jen M10, místo M8 a musím ještě převrtat díry, no aspoň to bude lépe držet.
Tak to by snad dnes stačilo a můžu vyrazit na obvyklé kolečko, dnes, před víkendem, včetně Roller Coasteru a k Bob&Daisy Lee chatám, na River run už je málo sněhu.
Poslední zpestření je, že se Ivka nemůže dovolat na Bob Lee vysílačkou, tak se tam jedu kouknout, zda je vše v pořádku a poprosit je, aby se nahlásili, což obratem proběhne. Tohle se tady hodně dodržuje, lidé, co jdou na chaty, se po příchodu ohlásí vysílačkou a pak teprve “recepce” zavírá. Teď se pár lidí zpozdilo a někteří ještě ani nedorazili na check in, natož na chatu.
Tím tu ovšem zůstává Ivka a musí počkat až dojezdím, ale zase mám díky tomu jedno video jak to vypadá zvenku. Těsně před osmou je hotovo a můžeme domů, Ivka to má 13h, já pouhých 10, ale naštěstí je to výjimka, normálně se pracuje 8 a já to stíhám v průměru za 7h, z toho tak 5h na tom vrčivém verglu a furt si hraji s páčkama.